Wil je een webshop laten maken voor je bedrijf? Dan zijn er een aantal dingen waarop je moet letten. In dit artikel lees je hoe je een goede webshop laat maken.
Keuze qua webshopbouwer
Tegenwoordig is er volop keuze qua organisaties, die webshops bouwen. Echter niet elke webshopbouwer is van goede kwaliteit. Zoek daarom een goede webshopbouwer, zodat je jouw geld goed investeert. Een aan te bevelen webshopbouwer is Newfive. Door de experts van Newfive kan je een shopify webshop laten bouwen. Shopify wordt tegenwoordig door vele wereldwijde bedrijven gebruikt. Shopify kan onder andere je marketing en betalingen regelen. Je kunt met een laag vast tarief per maand gebruik maken van Shopify. Een ander voordeel van Shopify is dat het een groot aanbod qua aanpasbare thema’s heeft.
UI en UX
De UI en UX moet goed zijn. Wat is UI en UX dan? UI staat voor User Interface Design. Hierbij gaat het erom dat je website aantrekkelijk is voor jouw doelgroep. UX staat voor User Experience. Dit gaat over het zorgen van gebruiksvriendelijkheid van je website. Je website moet logisch zijn ingedeeld. Je klant moet makkelijk bepaalde informatie kunnen vinden.
Door middel van testen en Google Analytics kan je onderzoeken hoe en hoe vaak je website wordt bezocht. Hierdoor kan je checken of de UI en UX goed is. Een online marketeer kan je hierbij helpen.
De content en de vormgeving
Naast de stijl van je website is de content van groot belang. De content gaat over alles wat er qua tekst op je website staat. Hierbij is het ten eerste van belang dat de teksten relevant zijn voor je website. Daarnaast is het belangrijk dat de teksten zo worden geschreven dat het je bezoekers activeert tot actie. Dit wordt ook wel de ‘call-to-action’ genoemd. Een copywriter of tekstschrijver kan je helpen bij het schrijven van de teksten. Ze zijn expert in het schrijven van wervende teksten. De vormgeving zoals afbeeldingen moet ook goed passen bij je content. Houd bij de content en vormgeving daarnaast rekening met je huisstijl. Door je huisstijl te hanteren op al je communicatiemiddelen is je bedrijf goed zichtbaar en herkenbaar. Bij het opstellen van je huisstijl houd je rekening met het imago dat je wilt uitstralen. De tone of voice van je teksten is ook onderdeel van je huisstijl. Probeer deze tone of voice zo concreet mogelijk vast te stellen. Zo kan een nieuwe copywriter snel zijn stijl van schrijven hierop aanpassen.
Wil je Shopify eerst ervaren? Probeer Shopify dan eerst 14 dagen gratis. Dan kan je eerst bekijken of het iets voor je is.