Het kiezen van een Haarlem online marketing bureau: waar moet je op letten?

Bij het kiezen van een Haarlem online marketing bureau gaat het om de kleine details die het verschil maken. Neem dan ook de tijd voordat je een definitieve keuze maakt. Op welke kenmerken van een online marketingbureau moet je letten?

Staat van dienst

Een van de eerste dingen waar je op moet letten is de staat van dienst van een Haarlem online marketing bureau. Hebben ze in het verleden diensten van goede kwaliteit geleverd? Als het gaat om het kiezen van een bureau, moet je daadwerkelijk kijken naar prestaties en niet alleen beloftes. Kijk bij het zoeken naar een online marketing bureau zowel naar hun werk uit het verleden als naar hun huidige referenties. Stel vragen en houd een lijst bij van vragen die je graag beantwoord wilt zien. 

Tip: Maak een lijst met vragen voor het Haarlem online marketing bureau

Maak eventueel een lijst met vragen die je wilt stellen. Vraag hoe lang ze gemiddeld doen over het opzetten van een online marketingstrategie. En welke resultaten hebben ze in het verleden geboekt met websites? Stel je voor dat het online marketing bureau slechts een conversiepercentage van gemiddeld 17 procent heeft bereikt. In dat geval is het verstandig om op zoek te gaan naar een ander bedrijf. 

Vraag naar het conversiepercentage

Een Haarlem online marketing bureau van goede kwaliteit moet zich richten op de details die van invloed zijn op jouw bedrijf, zoals SEO, copywriting, verkeer genereren en hosting. Vragen hoe lang het proces heeft geduurd of wat het conversiepercentage is laat vaak zien hoe het gesteld is met de professionaliteit. Hoe professioneler het antwoord, hoe beter. Twijfel je? Neem dan contact op met een klein zakelijk netwerk of een bedrijfsadviesbureau.

Online marketing ingewikkelder dan vroeger

Een van de meest belangrijke vragen die je dient te stellen bij het inschakelen van een Haarlem online marketing bureau: Hebben zij de ervaring die nodig is om jouw marketing te doen in de online omgeving van vandaag? Online marketing is ingewikkelder dan het vroeger was. Denk aan het feit dat er twee primaire factoren zijn die bepalen hoe effectief een campagne is. Dit zijn jouw markt en jouw product. Daarnaast zijn er nog andere factoren waarmee rekening moet worden gehouden, zoals het conversiepercentage en de moeilijkheidsgraad om klanten tot een aankoop te bewegen.

Zo hoog mogelijk in de zoekresultaten

Met de juiste marketingstrategie zet je jouw product perfect in de markt. Maar dit klinkt simpeler dan het is. Een Haarlem online marketing bureau weet precies wat er moet gebeuren om dat te bereiken en past diverse SEO technieken toe om de website van jouw bedrijf een zo hoog mogelijke ‘ranking’ in de Google zoekresultaten te geven.

Serviceniveau

Tenslotte is er nog een andere belangrijke factor, namelijk het niveau van de service die zij bieden. Daarom wil je een aantal reviews van gebruikers lezen. Eerdere gebruikers zijn over het algemeen eerlijk en geven een goed beeld van de producten en/of diensten van een bedrijf. Vraag eventueel ook om referenties van familie, vrienden en kennissen. Misschien weten zij wel een Haarlem online marketingbureau waar ze erg enthousiast over zijn. 

Succespercentages

Zijn er geen reviews en/of referenties? Vraag dan om resultaten van het Haarlem online marketing bureau uit het verleden, oftewel de ‘succespercentages’. Dat helpt jou om het niveau van expertise die zij bieden te beoordelen. Sommige bureaus zullen een conversiepercentage van 60 procent als een goed teken beschouwen, terwijl een ander misschien 30 procent als een goede indicator beschouwt.

Snij dwars door de bureaucratie heen

Je wilt niet dat jouw marketingcampagne langer duurt dan nodig is. Daarom moet je vragen stellen, zodat je uiteindelijk de beste keuze maakt voor een online marketing bureau. Door je voldoende te informeren en vragen te stellen snij je dwars door alle mooie praatjes en alle bureaucratie heen. Doe dit vooral, zodat je de professionele hulp van een Haarlem online marketing bureau krijgt die je nodig hebt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *